Stockholms Stad

Stockholms Stad

”Hösten 2007 fick jag rapporter om en konflikt i en av arbetsgrupperna inom förvaltningen. De insatser vi normalt sätter in vid liknande situationer hjälpte inte. I maj 2008 uppdrog jag därför åt ansvarig chef att anlita Nicklas Andén – som tre dagar lyckades med det som ingen annan klarat på … Läs mer

Denise Melin, Avdelningschef
Södermalms Stadsdelsförvaltning, Stockholms Stad

Tågia AB

Tågia AB

“Hösten 2006 hade vi samarbetsproblem och konflikter i en grupp inom vårt företag som vi under ett antal månader försökt lösa med hjälp av vår företagshälsovård. Jag och den berörde gruppchefen deltog på ett halvdagsseminarium med rubriken ”Effektiv Konflikthantering” lett av Nicklas Andén. Vi fängslades av det Nicklas sa, men … Läs mer

Dag Molin, Ekonomi och Administrativ chef
Tågia AB

Telemark Politidistrikt

Telemark Politidistrikt

Går det verkligen att lösa konflikter mellan människor på tre dagar? Ja, det gör det! Jag har varit på många kurser med psykologen och gestaltterapeuten Jan Atle Andersen och har tillämpat hans metodik när jag hjälpt kollegor inom polisväsendet att lösa sina konflikter. Det har gått bra, och lösningarna är … Läs mer

Stian Jacob Stiansen, administrativ chef
Telemark Politidistrikt

Grafiskt Utbildningscenter

Grafiskt Utbildningscenter

Ordspråken ”Att sopa framför egen dörr” och ”Liten tuva välter ofta stort lass” har fått en ny och helt konkret betydelse när jag gick Nicklas Andéns kurs i konfliktbehandling. I februari 2007 var jag med om en konfliktbehandlingskurs som Nicklas ledde. Förutom att jag själv fick ett antal ”aha-n” har … Läs mer

Anette Strömqvist, Chef Elevservice
GUC – Grafiskt Utbildningscenter i Uppsala